Dreams don't work unless you do

Can you meet me halfway

10 november 2015

Zes weken lang toon ik al ruggengraat. Zes weken lang train ik al braaf drie keer in de week, anderhalf uur lang. Zes weken lang hou ik me al aan het voedingsprogramma. Zes weken lang heb ik al geen aardappel (gekookt of gefrituurd) gegeten. Zes weken lang ben ik al bezig met hard werken aan mijn droomlichaam. En al zes weken lang zie ik elke week progressie. Ik ben er nog niet. Zeker niet. Maar ik ben al halverwege. Maar het is niet gemakkelijk. Want ook al zes weken lang word ik bijna elke dag geconfronteerd en verleid met lekkere dingen. En voor het eerst in zes weken heb ik eraan toegegeven.

Week 6 (fase 3, week 3)
De laatste week van fase drie. In deze fase eet ik dagelijks 1525 kcal. Dat is niet veel, maar in principe genoeg. Mijn lichaam moet leren om op vetten te leven. De vetten van de kokosolie die ik ’s ochtends gebruik bij het bakken van mijn eieren. En de vetten van de ongezouten noten die ik twee uur na mijn ontbijt eet. Maar die vetten wil ik niet. Ik wil de vetten die in chips zitten. En dan niet de ‘gezonde variant’ met 70% minder vet. Nee, gewoon de niet bewuste keuze zonder groen vinkje op de verpakking. Koekjes. En chocola. Of nog beter. Koekjes met chocola.

Ja, lach maar. Dit zijn dus mijn hersenen die elke dag tegen me praten. Ze schreeuwen soms zelfs. En elke dag ben ik weer sterk om niet die traktatie aan te nemen op het werk. Om niet gezellig mee te eten met de persoon naast je die wel alles eet waar die zin in heeft. En weet je hoe lastig het is als je vorige week een vierpack Ben & Jerry’s 100 ml hebt gekocht? En er na je cheatday elke dag drie van die bekertjes je aanstaren als je de vriezerlade opentrekt voor groenten en vlees? Whaaaah!!

Het is een mindfuck. I’m craving! Mijn lichaam geeft met deze onbedwingbare trek in chocola, vetten en suikers een signaal af. Want ja, het is toch eigenlijk niet normaal dat je na een cheatday vol chocola de volgende dag alweer trek hebt in chocola. Na ja, normaal weet ik niet. Maar het is wel een feit. En voor het eerst heb ik er aan toegegeven. Op een niet cheatday waren er ineens nog maar twee bekertjes Ben & Jerry’s  die me vanuit de kou aankeken. Voelde ik me schuldig? Nee! Na ja, nu wel. Op dat moment was het heerlijk. Genieten. En toen was het na vijf minuten op en dacht ik… Was dit het nou?

Het was in ieder geval een gespreksonderwerp tijdens mijn voortgangsgesprek met mijn online Ruggengraat coach, Nabil. Ik zit op de helft van mijn programma, dus een mooi moment om te evalueren. Hoe gaat het? Waar loop ik tegenaan? En wat zou ik graag anders willen zien in mijn trainings- en voedingsschema? Skype laat ons een beetje in de steek, maar via Messenger hebben we een videogesprek waar we alles rustig doornemen.

Hoe gaat het? Ja goed! Ik train hard. Ik hou me aan mijn voedingsprogramma en het is niet dat ik honger heb, maar ik merk dat ik meer moeite heb. Een cheatday in de week is niet meer voldoende. Ik heb iedere dag iets nodig om naar uit te kijken. Nabil vraagt waar hij me blij mee kan maken. “Oreo’s?”, vraag ik verwachtingsvol. “Of chocolate chip cookies?” Ik verwacht dat hij me gaat uitlachen, maar in plaats daarvan zegt hij dat hij zijn best gaat doen om mij blij te maken.

Daarnaast geef ik aan dat ik behoefte heb aan gemak. Ik heb een druk sociaal en zakelijk schema, dus elke ochtend vier eieren (waarvan twee zonder eigeel) bakken in afgewogen 10 gram kokosolie kosten mij eigenlijk teveel tijd. Zijn er alternatieven? Ook daar gaat hij voor mij naar kijken. Hoe kijk ik tegen supplementen aan? Kom maar door! Als hij denkt dat Omega 3 en een fatburner mij verder gaan helpen. Prima! Eiwitshake? Ook prima! Laat ik nou net een zak overgenomen hebben van een collega die blueberry niet zo lekker vond smaken. Is mijn ‘lievelings’ over het algemeen, dus ja… lekker!

We hebben een goed gesprek en het motiveert me. Nabil zegt: “Je hebt de afgelopen zes weken zoveel progressie laten zien. Waar denk je dat je dat aan te danken hebt?” Natuurlijk weet ik dat ik daar heel hard voor getraind heb. En natuurlijk moet je dan gedisciplineerd zijn. Ik ken mezelf. Inmiddels heb ik een resultaat bereikt waar ik trots op ben. Ik ken die stap verder nog niet. En dit is een punt waar ik alle andere keren op zou hebben gegeven. Want ach… dat ene stukje chocola maakt me heus niet dik, toch? Nee, één keer ongezond eten word je niet dik van. Eén keer gezond eten word je ook niet slank van. Ik moet mezelf herinneren aan mijn eigen woorden. Het is geen dieet. Het is een lifestyle.

null

Ik wil een droomlichaam en samen met Ruggengraat ga ik daar ook voor. Die hersenen van mij moeten af en toe gewoon ff op mute. De weegschaal gaf zaterdag exact hetzelfde aan als vorige week, maar dat geeft niet. Ik ga voor progressie. En die zie ik. En ik vind het wel een beetje eng, maar misschien dat deze foto’s jou (extra) motiveren om de sportschool in te gaan. Of om op je eten te gaan letten. Of misschien wel net als ik met behulp van Ruggengraat een lichaamstransformatie te ondergaan. Vergeet dan vooral niet de kortingscode #RG_Gwendy te gebruiken. Krijg je 10 euro cadeau op de totaalprijs van 175 euro voor drie maanden. What do you think? Ik ben trots na zes weken hard werken. En nog zes weken langer ga ik heel hard trainen om het optimale resultaat te behalen. Op naar die killerbody!

XOXO Gwen

 

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply