Dreams don't work unless you do

Closer

21 oktober 2015

Zaterdag 17 oktober
Zo, wat heb ik uitgekeken naar vandaag. Ten eerste begint mijn feestweekend tijdens Amsterdam Dance Event, ten tweede is het weeg- en fotodag en daarnaast ga ik vandaag voor het eerst sinds weken ongezonde dingen eten. Ik mag vanavond namelijk eindelijk genieten van mijn allereerste cheatmeal. Kom maar door!

De dag begint op een lege maag met de weegschaal. Normaal app ik elke zondag mijn weegresultaat en foto’s door, maar omdat ik vanavond ga cheaten is het beter om dat daarvoor te doen. Anders zou het een vertekend beeld kunnen geven. Als ik naar mijn spiegelbeeld kijk, heb ik het gevoel alsof ik minstens weer een kilo ben afgevallen, maar de weegschaal geeft iets heel anders aan. 61,1 licht op in het kleine schermpje. Nou… Dat betekent dus dat ik 0,3 kilo ben aangekomen sinds vorige week. Ik kan me er niet echt druk over maken. Op de foto’s zie ik dat mijn figuur, ten opzichte van vorige week, weer een klein sprongetje heeft gemaakt naar mijn droomlichaam. En daar gaat het toch om? Mijn gewicht en pics app ik door naar Nabil en net als vorige week vindt hij dat ik supergoed ga.

Samen proberen we te achterhalen waar het aan kan liggen dat ik zwaarder weeg dan vorige week. “Heb je deze week iets anders gedaan?”, vraagt Nabil via de app. Ik ga in gedachten de afgelopen dagen langs en kan het niet echt bedenken. Wanneer ik mijn voedingsschema erbij pak, zie ik ineens iets. De appel bij maaltijd vier zit er sinds fase twee helemaal niet meer bij en die ben ik dus wel gewoon blijven eten. Wat dom! Ik biecht het meteen op, maar het lijkt mijn online coach sterk dat dat de reden is. Het gaat ook nog niet eens om een halve kilo. Dat is hoogstens een klein verschil in vocht, dus hij zegt dat ik me er niet druk om moet maken en het ook niet moet zien als aankomen.

Maandag begint fase 3, dus dat komt helemaal goed!

null

Ok, dat is klaar! Nu douchen, laatste spullen inpakken en op de fiets naar het station. OMG! Het lijkt wel alsof ik een week op vakantie ga. Drie grote tassen en één daarvan zit tot de nok toe voel met eten. Het was nog een heel gepuzzel, want ADE (’s werelds grootse muziekconferentie op het gebied van electronische muziek) betekent festivals bezoeken. En no way dat je daar etenswaren mee naar binnen krijgt.

Op het station van Leeuwarden hebben Christine en ik nog maar een paar minuten om naar de Appie te gaan. We snakken alletwee naar chocola, dus daar maken we tijd voor. Beiden gaan we voor de Milka Daim en dat gele zakje M&M’s moet ook mee. We redden het nog net om bepakt en bezakt de trein in te stappen en ploffen dan neer op één van de weinige vrije plekken. Onze buit leggen we op het uitklaptafeltje. “Hoeveel calorieën zitten hier nou in?”, vraagt Chris me. De Milka Daim en het kleine zakje M&M’s blijken bij elkaar al bijna 500 kcal te zijn. Doordat ik bij de lunch mijn appel oversla en maaltijd vier in zijn geheel, kan ik mijn avondeten invullen met een kleine 1000 kcal. De helft gaat dus al op aan chocolade. Na ja, so be it!

Het is 11.00 uur en het is tijd voor mijn 40 gram ongezouten noten. Het liefste zou ik die nu vervangen met 45 gram chocoladepinda’s, maar daar ga ik spijt van krijgen. Nee, nog even geduld. Dan is het straks extra genieten. Rond 15.00 uur komen we bij Dockyard Festival aan. Wanneer ik word gefouilleerd, vraagt de vrouw: “Heb je snoepjes in je jaszak zitten?” Schuldig kijk ik haar aan en knik. Ik ben zo bang dat ze het gele zakje M&M’s inneemt. De kans is namelijk niet zo groot dat ze ze hier op het terrein verkopen. Gelukkig laat ze me door en het feest kan beginnen.

Een leuk festival, maar als ik heel eerlijk ben heb ik het meeste genoten van de halve zak patat met een beetje mayo, een halve biologische hamburger (van maar liefst bijna 10 (!) euro) en de chocola. OMG! Dat was gewoon echt genieten. Ik verwachtte lichtelijke darmklachten, maar het valt allemaal reuze mee en dus geniet ik de rest van de avond en nacht van de technosounds. Om 5.10 uur kan ik echt niet meer. Tot 6.00 uur blijven ‘wachten’ red ik zelfs niet eens op, dus ik pak de taxi samen met Christine om hopelijk een goede nachtrust te pakken. Morgen mogen we weer!

Zondag 18 oktober
Eigenlijk was het de bedoeling dat ik mijn wekker zou zetten om te gaan ontbijten, maar ik lag veel te lekker te slapen. Om 13.15 uur word ik wakker en dat betekent dat ik zeven uren heb geslapen! Top. Dat heb ik wel nodig, want over een uurtje of vijf begint Awakenings al. Eerlijk gezegd moet ik er op dit moment nog niet aan denken. En van 18.00 – 6.00 uur losgaan… Ik word er al moe van als ik er aan denk.

Maar goed, omdat ik mijn wekker niet heb gezet, moet ik vijf maaltijden nu in een heel kort tijdsbestek eten. In plaats van om de twee uur, wordt het nu elk uur.  Ik verbaas me erover dat het me geen moeite kost. Om 19.00 uur heb ik mijn volledige voedingsschema afgevinkt. Behalve mijn 250 gram Optimel yoghurt Griekse stijl die ik normaal voor het slapen gaan eet. Die bewaar ik voor als ik thuis kom. Ik doe nog ff een powernap van drie kwartier en om 21.00 uur sta ik alweer in de Gashouder.

Muziek geeft me energie. Dus Nina Kraviz is een heerlijke binnenkomer. Daarnaast blijft de locatie gewoon pretty awesome. De altijd aanwezige megadiscobal in het midden glittert en wisselt af met de meest vette lasershows. Jaaa… Ook het vuurwerk tijdens de set van Speedy J was weer een genot om naar te kijken.

Anyways… ik word oud. Dat ik het tot 6.00 uur niet zou trekken, had ik wel verwacht. Maar dat ik voor 3.00 uur al thuis zou zijn? Ach… ik heb genoten. Als ik mijn vriendinnen hoor, hebben we wel dikke sets gemist van Blawan en AnD, maar goed… can’t have it all. Er komen wel weer andere feestjes! Thanks ADE. C u next year!

Maandag 19 oktober
Dag 22! De start van fase drie. Een periode van drie weken van 1500 kcal per dag en een extra tabata na de training. Als dit zijn vruchten niet gaat afwerpen, weet ik het ook niet meer. Ook vannacht heb ik goed geslapen. Mijn nieuwe voedingsschema:

  • 08.00 uur – vier eieren (twee met en twee zonder eigeel) gebakken in 10 gram kokosolie
  • 10.30 uur – 40 gram ongezouten noten
  • 13.00 uur – drie sneetjes speltbrood met 75 gram kipfilet
  • 16.00 uur – één Snack a Jack en 250 gram Optimel yoghurt Griekse stijl
  • 19.00 uur – 250 gram groene groenten en 150 gram kipfilet gebakken in 10 gram kokosolie
  • 22.00 uur – 250 gram Optimel yoghurt Griekse stijl

Ja, je ziet het goed. Zo goed als geen koolhydraten meer. Ff wat theorie. Uit voedsel opgenomen koolhydraten worden als glycogeen opgeslagen in de lever en de spieren. Daar wordt het gebruikt als makkelijk aanspreekbare energievoorraad. In fase drie ga ik volledig over op vetten als energieleverancier. Mijn glycogeenvoorraden worden op deze manier geleegd en daardoor kan ik gezond avallen.

Vandaag ga ik vanuit Amsterdam door naar Breda. Daar wacht mij een luxe hotelkamer en kan ik genieten van een diner. Ja maar… Wat moet ik dan gaan eten? Nabil had me al wat alternatieven gegeven voor het geval ik niet uit de voeten zou kunnen bij het restaurant. Maar wat een toppers bij Apollo Hotel Breda City Centre! Complimenten voor de kok die het geen probleem vond om speciaal voor mij 150 gram kip met 250 gram groenen groenten te maken. Jos, het smaakte heerlijk! Fase 3 is goed van start gegaan. Ik ben weer één stap dichterbij dan gisteren.

XOXO Gwendy

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply