Dreams don't work unless you do

Get the party started

5 oktober 2015

Zaterdag 3 oktober
Op dag 6 heb ik nog steeds spierpijn van de training van eergisteren. Ik kan amper mijn shirt over mijn hoofd heen trekken. Maar daar moet ik even doorheen bijten. Ik heb de wekker om 8.30 uur gezet. Niet twee uur eerder zoals doordeweeks, want gelukkig ben ik zo slim geweest om de website van Fit For Free te checken voor de openingstijden. In het weekend gaat de sportschool blijkbaar om 9.00 uur open. Zou toch wat zijn… Als ik daar met mn net-uit-bed-hoofd twee uur te vroeg had gestaan. Niet aan de orde gelukkig, want dat was geen goed begin van mijn weekend geweest. De sportschool is lekker rustig, dus ik hoef nergens te wachten op de apparaten of attributen die ik nodig heb. Vandaag doe ik het alleen, want Christine heeft gisteren haar training al gedaan. Deze keer geen mapje met printjes, maar gewoon mijn smartphone met het gedownloade trainingsprogramma voor vandaag.

Als ik mijn spullen in het kluisje doe, bedenk ik me ineens dat ik net zoals doordeweeks op lege maag ga trainen. Maar ik heb er niet over nagedacht dat ik nu klaar ben op het tijdstip dat ik normaal aan maaltijd 2 begin. Shit! Nabil zo maar ff appen of dit wel een handige zet was. Ik krijg een appje terug dat het niet uitmaakt. Ok, let’s get to work!

Machine shoulder press

De training van vandaag bestaat uit vier supersets van twee oefeningen die goed zijn voor mijn hele lichaam. Daarna drie supersets van twee à drie oefeningen voor de abs en afsluiten met een tabata. Ik moet zeggen dat ik flink gezweet heb. Maar dat is mijn vet dat huilt, zeg ik altijd gekscherend. Ik had vooral moeite met de ‘shoulder press’. Onderdeel van één van de supersets. De bedoeling was 3 x 35 keer. Maar bij de eerste superset kon ik na vijftien keer al bijna niet meer. En dan had ik de gewichten op zijn laagst staan. Het is me gelukt, maar wel met kleine tussenpauzes. Gevalletje kippenkracht denk ik.

Ow ja… En de battle ropes. My god. De naam zegt het al. Je bent echt in gevecht met die touwen. En niet als in een touw van een springtouw. Nee, echt twee dikke, zware touwen die vastgemaakt zitten aan de muur. En ik mocht, ook weer om een superset af te sluiten, een minuut lang ‘golfjes’ op de grond maken met deze touwen door mijn armen op en neer te bewegen en de touwen als het ware op de grond te slaan. Timer erbij and go. En dat drie keer in combinatie met een andere oefening! Killing, maar heerlijk. En nóg lekkerder wanneer ik klaar ben. Alleen de tabata nog.

Christine en ik hadden de laatste keer een beetje moeite met de tabata. Niet zozeer als oefening, maar als in seconden tellen terwijl je bijvoorbeeld squats doet. Want op de een of andere manier gaan wij het aantal squats tellen in plaats van de seconden. Klinkt misschien heel raar en misschien zijn wij dat ook gewoon, maar ik heb er een oplossing voor gevonden. De Tabata Timer! Een handige app die je gewoon gratis in de Play Store voor op je smartphone kan downloaden. Ideaal zo’n app die aftelt, een soort van gong laat horen wanneer je 20 seconden aan de bak moet en ook weer een seintje geeft als je je 10 seconden rust mag pakken. Én… hij houdt bij hoeveel van de acht herhalingen je er al op hebt zitten. Ik ben fan.

Wanneer ik voldaan de sportschool uitloop, zie ik een appje van Nabil. Hij vraagt hoe lang ik al wakker ben. Maar dat was iets na negenen. Inmiddels is het alweer half 11. Hij vertelt me dat ik mijn maaltijden vandaag allemaal iets moet opschuiven. Ik zeg dat dat niet uitmaakt, want ik ga stappen en ben wel tot een uur of vijf wakker, gok ik. In dat geval zegt hij dat ik mijn Optimel yoghurt na het stappen moet eten. Desnoods alvast de helft voordat ik wegga. Nee, dan bewaar ik het wel. Dan heb ik iets te eten als ik thuiskom van het uitgaan. Dat is weer eens wat anders dan een broodje kebab. De afgelopen dagen merk ik steeds vaker dat mijn maag begint te rommelen. Gek voor mijn gevoel, want dat terwijl ik zoveel eet! Zo zie je maar hoe snel je lichaam went aan veel eten.

Ik check nog ff bij Nabil wat ik precies mag drinken op stap. Echt alleen water, cola light of crystal clear? Jupp, maar ik mag ook een rood wijntje als ik dat wil. Bah! Alcohol drinken doe ik al niet vaak, maar als ik het dan doe… dan is het zeker geen rode wijn. Nee, leg ik mijn online coach via de app uit, ik wil gewoon graag een cassis ofzo.

Je mag vanavond één drankje doen. Als je daar 100 gram rijst voor laat staan.

Serieus? De helft van mijn rijst voor een frisdrank? No way! Mij kennende sta ik de hele nacht op de dansvloer en dan heb ik liever dat ik mijn trek gestild heb dan een glaasje prik. Goede keuze achteraf, want de cola light smaakte me net zo goed! Grappig dat mensen je testen en woordspelingen maken. Een vriend biedt een drankje in de club aan en zegt: “Wijntje Gwen? Of heb je ruggengraat en wordt het een watertje?” Uhm… wat denk jezelf?

Zondag 3 oktober
Vandaag is alweer de laatste dag van de eerste week; fase 1. Pfoeh… De spierpijn voel ik nu ook weer in mijn benen en billen. Goed mijn best gedaan gisteren dus! Nabil heeft gezegd dat ik kan gaan ontbijten wanneer ik wakker word. Ideaal! Ik was al bang dat ik mijn wekker moest gaan zetten, terwijl ik rond 4.00 uur thuis was. Alsnog vroeg, want normaal ga ik niet eerder naar huis dan dat het licht aangaat, maar vannacht vond ik het wel prima. Misschien word ik er gewoon te oud voor. Net als uitslapen. Dat kan ik tegenwoordig ook niet meer. ‘Vroegah’ kon ik de hele dag doorslapen. En vandaag… vandaag zit ik voor 10.00 uur alweer aan het ontbijt.

Maar ho wacht… voordat ik ook maar een hap neem, moet ik iets anders doen. Het is weegdag! Op lege maag en natuurlijk met zo min mogelijk aan. Zelfs mijn elastiekje in mijn haar gaat uit, want alles weegt mee. Dat snap je. En wat denk je? *tromgeroffel* De weegschaal geeft exact hetzelfde aan als vorige week. 62,3 kilo. Toch ben ik niet teleurgesteld. Want ten eerste ben ik niet aangekomen en daarnaast kijk ik ietsje blijer naar de foto’s die ik wederom van mijn voor-, zij- en achterkant naar Nabil stuur. Nog steeds niet blij, maar wel blijer. En aan zijn reactie te merken is hij helemaal tevreden na een week Ruggengraat. Elke foto laat volgens hem een iets strakker lichaam zien en ik krijg complimenten voor hoe ik het tot nu toe doe. Wat een mooie woorden op de zondagochtend. Daar word ik blij van.

“Ik ben ervan overtuigd dat als je zo doorgaat je mooie resultaten gaat behalen én behouden.”

Tof! Daar raak ik ook steeds meer van overtuigd. Ik ben blij met Nabil zijn feedback. Tot nu toe merk ik helemaal niks van de afstand. Hij zit ergens in Zuid-Holland en ik in Friesland, maar de communicatie via Whatsapp is voor mij voldoende. Uiteindelijk heb ik ook niet iemand nodig die in levende lijve naast me staat te schreeuwen dat ik harder mijn best moet doen. Ik kan mezelf wel pushen. Maar iemand die mij advies geeft over mijn training en mijn voeding is veel beter. Uiteindelijk ben ik degene die het werk moet verrichten.

Fase 1 is me qua eten echt zo meegevallen. Ik heb er soms eerder tegenaan moeten eten, dan dat ik trek had. Gisteren heb ik teveel pasta gemaakt, dus ik heb 200 gram in de koelkast gezet. Daar kan ik vanavond mooi een salade van maken. Sla, komkommer, kipfilet en 30 gram honing mosterdsaus er doorheen (eventueel een beetje aanmengen met water) en genieten maar.

Ik hoor veel mensen zeggen dat het knap is waar ik mee bezig ben. Natuurlijk heb je er een flinke dosis wilskracht voor nodig, maar uiteindelijk is het gewoon een knopje omzetten. Natuurlijk is het niet leuk om met een vriend of met je zusje te gaan lunchen en jij niet dat lekkere broodje met beenham of carpaccio kan eten. Maar dan swipe ik in gedachten naar de foto met mijn droomlichaam en dan weet ik weer waar ik het voor doe. En come on… dit is week 1. Als ik hier al was afgehaakt of valsgespeeld had, was het echt niet best! Beetje ruggengraat tonen toch?

Kom maar op fase 2!!

XOXO Gwen

You Might Also Like

4 Comments

  • Reply Marian 6 oktober 2015 at 05:33

    Goed bezig Gwen!

    • Reply Gwendy Richard 6 oktober 2015 at 07:18

      Wat super dat je me hier ook weer volgt Marian 🙂 En dankjewel. Eens kijken of fase twee me ook zo makkelijk afgaat.

  • Reply Margriet 6 oktober 2015 at 18:33

    Weer een super leuk stukje meid go go go zet um op in de 2de week

  • Leave a Reply