Dreams don't work unless you do

Lose yourself

24 november 2015

Weet je wat ik net heb gedaan? Drie supersets buikspieroefeningen. Thuis. Met een kleedje op het laminaat. Gewoon, omdat het kan. Ja, dat klinkt natuurlijk hartstikke sportief. En dat is het in feite ook, maar tegelijkertijd vraag ik me af of ik ze nog wel allemaal op een rijtje heb. Morgenochtend sta ik namelijk gewoon weer in de sportschool. Waarom dan zo fanatiek?

Timemanagement is het antwoord. Want als ik morgen om 7.00 uur aan mijn workout begin, dan ben ik na 8.30 uur thuis. Ontbijtje fixen en opeten. Rugtas inpakken met eten voor de dag. Douchen. Aankleden, make-up en haar doen. Een uurtje later naar het werk terwijl ik, al fietsend met mijn oortjes in, een conference call doe. En dan een hele volle agenda tot aan het einde van de middag. Op de fiets naar huis. Eten koken. In de auto naar mijn afspraak van 18.30 uur. Weer naar huis en dan staat mijn favoriete bezoek voor de deur. Maar met de juiste planning lukt alles. Timemanagement dus. Of was het stiekem toch een gevalletje schuldgevoel.

Week 8 (fase 4)
Ik heb van mijn hobby mijn werk gemaakt. Naar eigen zeggen, ben ik een social media junkie. Wanneer ik mijn telefoon niet in mijn hand of in het zicht heb, word ik overvallen door een klein momentje van paniek. Stel je voor dat ik ‘m kwijt ben. Of vergeten. Dan voel ik me toch wel lichtelijk incompleet. Nee, dat lieg ik. Dan ben ik incompleet. Wat als niemand me kan bereiken!? Ik word al zenuwachtig als ik eraan denk. Social media kanalen moeten regelmatig worden gecheckt, up to date gehouden en reacties en whatsapp berichten binnen no time beantwoord.

Dus de uitdaging om webcare 2.0 op te zetten voor de grootste particuliere werkgever van Nederland was mij op het lijf geschreven. Inmiddels stuur ik een team van ruim dertig man aan die zich bezighouden met de online klantenservice van dit bedrijf. En deze week begin ik met de sollicitatiegesprekken om weer tien nieuwe mensen aan te nemen. Kortgezegd beantwoorden wij gemiddeld ruim 10.000 posts per week op Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest. 90% daarvan zelfs binnen een uur. En daarnaast nog ongeveer 2.500 chats.

Mijn team moet mij 24/7 kunnen bereiken. Ook wanneer ik niet aan het ‘werk’ ben, want social media leeft altijd. Mijn leven was met werken, feesten, socializen en bloggen al druk zonder Ruggengraat, maar nu is plannen gewoon een must. Ik plan wanneer ik ga sporten, wanneer ik boodschappen ga doen, hoe laat ik eet en vink elke ochtend een lijstje in mijn hoofd af of alle benodigde etenswaren in mijn rugzak zitten.

Mijn online coach, Nabil, heeft me voor fase 4 weer van een nieuw voedingsschema voorzien. Ik ga weer omhoog in calorieën. Deze week eet ik dagelijks zo’n 2.100 kcal. En ik ben zo gelukkig dat hij naar mijn wensen heeft geluisterd. Hij heeft er namelijk voor gezorgd dat ik elke dag mag cheaten. Elke dag mag ik vier Oreo koekjes of 100 ml Ben&Jerry ijs. En dat binnen mijn macro’s. I’m so happy! Keerzijde is dat ik twee weken lang geen cheatday mag.

Boodschappen doen dus! Deze week staan er allemaal nieuwe dingen op, dus dat is even schakelen. En een zoektocht in de supermarkt, omdat ik dingen moet halen die ik normaal niet eet. Ok, laat ik eerlijk zijn. De koekjes en het ijs kan ik met mijn ogen dicht vinden, maar voor de pesto moet ik ff iemand vragen. Ik heb aangegeven dat elke ochtend eieren bakken mij veel tijd kost. Daarom heb ik deze week een eiersalade als ontbijt. In feite kost het me eigenlijk alleen maar meer tijd, maar dit kan in bulk. Dus gewoon voor drie dagen eieren koken, in bakjes verdelen met 40 gram groene olijven en 25 gram feta en hoppa in de koelkast. Niet een standaardontbijtje, maar wel erg lekker moet ik zeggen. Omdat ik de eieren kook, kan de kokosolie achterwege blijven en dat scheelt vetten.

Ff een overzichtje van mijn voedingsschema, na het ontbijt, in fase 4:

  • 10.30 uur – 225 gr Optimel yoghurt Griekse stijl, 250 ml sinaasappelsap en 10 gr walnoten
  • 13.00 uur – twee ciabatta’s (120 gr) met 75 gr kalkoenfilet, 1 tomaat, 10 gr pesto en een appel
  • 16.00 uur – vier Oreo koekjes of 100 ml Ben&Jerry’s (zelf weten wanneer, maar sowieso na maaltijd 2)
  • 18.30 uur – 100 gr gekookte zilvervliesrijst/volkoren pasta, 250 gr groene groentes en 100 gr gegrilde kip
  • 20.30 uur – 225 gr Optimel yoghurt Griekse stijl en 10 gr walnoten

Anyways… Ik had het over plannen. Maar soms kan je plannen wat je wilt, maar dan is het leven net als Lucille Werner. Dan loopt het net ff anders. *Flauw!* Dus wanneer je je Omega 3 en Super HD fatburners op tijd online bestelt, maar te lang blijft doorwerken zodat het pakketpunt al is gesloten. Dat is niet handig. Net zo stom is het om je speciale shakebeker en yoghurt in de koelkast bij een vriendin in Rotterdam na een avondje stappen te vergeten. En dan is de treinreis naar Leeuwarden, van bijna drie uur, extra lang. Maar nog stommer is het dat je plant om vier Oreo koekjes te eten en bij de zesde bedenkt dat je heel ff de tel bent vergeten. Of dat je zondag plant om gezond te eten, maar dan vindt dat een romantisch diner voor twee bij de pizzeria heus wel kan. Tsja… what can I say. Ik ben ook maar een mens. Zo’n mens dat door haar collega’s op de foto wordt gezet als ze uitgebreid haar vingers aflikt met een stuk slagroomtaart in haar hand. Dat was ook niet echt gepland…

Ik heb het mijn coach nog niet durven vertellen. Die leest het hier wel, gok ik zo maar. Eigenlijk hoop ik van niet, want ik ben gewoon ondankbaar. Afgelopen zondag sprak hij nog naar me uit hoe supertrots hij op me is. Op mijn ‘zijkant’-foto zag je namelijk voor het eerst een lijn. Een ‘zieke lijn’ noemde hij het zelfs. En hij laat me elke dag Oreo of B&J eten. Ja Nabil, je geeft haar één vinger… Dit is zo typisch ik. Zaterdag tijdens het stappen, werd ik overladen met complimenten. Van mannen en vrouwen. En dan raak ik dus overmoedig. En dat is stom! Ik moet mezelf even heel hard toespreken, want dit slaat gewoon helemaal nergens op. Ik heb mijn optimale resultaat nog lang niet bereikt. Dus die drie supersets buikspieroefeningen… Die waren stiekem ook wel een beetje om mezelf minder schuldig te voelen. Of het helpt? Kan je rekenen? Reken er dan maar niet op!

XOXO Gwen

 

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply