Dreams don't work unless you do

Me, myself and I

17 november 2015

Eerlijk is eerlijk… Ik heb vorige week best wel even getwijfeld voordat ik op de knop ‘publiceren’ drukte. Want een before until now foto in je lingerie online zetten is niet niks. Ok, als je al een killerbody hebt, is dat niet zo’n probleem. Dan levert het je zelfs duizenden volgers op tegenwoordig. Maar voor mij was het toch wel even een dingetje. Maar toen dacht ik… Wat heb ik te verliezen? Ik doe dit voor mezelf.

Toch ben ik blij dat ik het heb gedaan, want uit jullie reacties is wel gebleken dat het jullie motiveert. En daar word ik blij van. Na zes weken Ruggengraat was het ook wel tijd om iets meer te laten zien dan alleen tekst. Jullie hadden behoefte aan bewijs op beeld dat mijn harde werken resultaat heeft opgeleverd. En dat jullie er nieuwsgierig naar waren, kon ik wel terugzien in Google Analytics. Van zo’n honderd unieke bezoekers per dag, ging mijn blog ineens naar het zesvoudige. En daar waar de gemiddelde bezoeker een aantal minuten op mijn blog doorbrengt, daalde die tijd ineens tot onder de minuut. In mijn hoofd betekent dat zoiets als… Klik op link, scroll naar beneden, check out the picca’s en klik weg.  En daar is natuurlijk helemaal niets mis mee. Want eerlijk is eerlijk… Ik zou precies hetzelfde doen!

Week 7 (tussenfase)
In principe is week zeven de start van fase vier. Maar qua gewicht lijk ik een beetje stil te staan, dus mijn online coach stelt voor om een soort van tussenweek in te bouwen. Om te kijken wat dat voor effect heeft. Op dagen dat ik train mag ik mijn voedingsschema van fase 2 aanhouden en op rustdagen fase 3. Dat betekent dus dat ik op trainingsdagen meer mag eten. Een appel, een extra Snack a Jack en bij het avondeten 100 gram gekookte volkoren pasta of zilvervliesrijst. Lekker, want wat heb ik dat gemist!

Toch blijf ik ook deze week moeite hebben met de lekkere trek. En dat is ook de vraag die bijna iedereen me stelt. Hoe doe je dat nou? De hele week zonder een snack, chocola, chips, koekjes en snoepjes. Tsja… Op sommige momenten lukt me dat bijna niet. En dan is het handig om samen te wonen met je beste vriendin die ook het Ruggengraat programma volgt. Toch? Of werkt het juist averechts dat we allebei moeite hebben. En dat het dan een gevalletje… ‘als er één schaap over de dam is, volgen er meer’ wordt. Domme schaapjes zijn we soms.

Zonder gekheid, het werkt wel om er samen voor te gaan. Zo kunnen we samen heel hard klagen over hoe zwaar we het wel niet hebben. En waar we in godsnaam aan zijn begonnen. Dat helpt soms. Maar wat echt helpt is wanneer we samen trainen. Elkaar motiverende woorden toespreken op het moment dat je die laatste twee squats echt niet meer denkt te kunnen opbrengen. Of een paar kilo boven je persoonlijke record gaan zitten, omdat zij het ook kan.

Maar ook om keihard te lachen. Lachen als je probeert een tabata sprints te doen na legday, maar dat het er echt niet uitziet, omdat onze benen als elastiek aanvoelen.  Of als ik mijn ‘achterkant’ foto aan Chris laat zien en zeg dat er inmiddels niet meer op me gegolfd kan worden, omdat de putten zo goed als verdwenen zijn. Of wanneer je vol overgave op cheatday roept dat de Milka chocoladereep minstens zo lekker is als een orgasme. Wat? Nee, nog lekkerder zelfs. En dan als laatste… als je op legday jezelf compleet afmat en elkaar aankijkt om vervolgens in koor te roepen: “Alles voor cheatday!”

Het helpt. Absoluut! Maar uiteindelijk moet je het toch echt zelf doen. Zo kan Nabil mij een voedings- en trainingsschema geven om mijn droomlichaam te creëren, maar ik ben de persoon die zichzelf naar de sportschool moet schoppen. Ik ben degene die de workout moet uitvoeren en zich aan het voedingsschema moet houden. En dan hebben we het nog niet eens over het toevoegen van extra gewichten om het allemaal nog een tikkie zwaarder te maken. En om ervoor te zorgen dat je elke week weer spierpijn hebt. Want pas dan heb ik echt het gevoel dat ik hard mijn best heb gedaan.  En iemand kan zeggen dat je het ‘lekkerste wijf’ bent, maar jij moet die persoon in de spiegel kunnen zien. Wat mij helpt? Foto’s van fitgirls op Instagram bekijken, mijn eigen foto’s waar ik de progressie van de afgelopen weken kan zien en jullie! Jullie reacties zijn echt heel erg leuk en fijn om te ontvangen.

SquatsEén grote tip: creëer geen verwachtingen. In het begin dacht ik te kunnen inschatten wat de weegschaal zou aangeven. En dat werkt niet. De weegschaal gaf afgelopen weekend een gewichtsafname van maar liefst 100 gram zien. En ja, dat is sarcastisch. 59 kilo en 700 gram weeg ik nu. Toch lieten de foto’s weer progressie zien. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar daar gaat het om. Elk resultaat is resultaat. Want ook je motivatie moet bij jezelf vandaan komen. Vooral mijn benen beginnen echt strakker te worden. Dat mag ook wel na al die squats en een pr van 73 kilo op de legpress. Nabil zegt dat ik zelfs boven de 100 kilo kan wegdrukken. Ik moet het nog zien! Volgende week ga ik het in ieder geval proberen. Maar ook al moet ik het zelf doen, het is fijn om mensen om je heen te hebben die in je geloven.

Wat is jouw motivatie? En wil je ook (samen met iemand) het Ruggengraat programma volgen? Gebruik de code #RG_Gwendy voor een korting van 10 euro op de totaalprijs van 175 euro voor drie maanden.

XOXO Gwen

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply